Goodwill Group

Goodwill Group

Biztos a munkatársak a hülyék?

2017. július 17. - Makó Gábor

Vezetőktől az egyik leggyakrabban hallott panaszcsokor kb. így foglalható össze:

„Nem igaz, hogy ezt sem képes megcsinálni!”

„De hogy-hogy ezt sem érti? Hogy-hogy ez nem logikus neki magától is? De most tényleg ennyire szájba kellene rágni dolgokat?”

„Miért nem természetes ez másnak is a cégben?”
hulye_1.jpeg

A vezetők értetlenül állnak a fenti hasonló problémák előtt.  Szinte hihetetlen a számukra, hogy valaki ennyire ne értse az ő gondolataikat, elképzeléseiket. És ez nem kevés okot ad a bosszankodásra.

Szélsőséges esetben még az éppen problémásnak tekintett munkatárs kirúgása is szóba jött már hirtelen felindulásból.

Én ilyenkor mindig az alábbi nézőpontot igyekszem átadni a vezetőknek:

Értsétek meg! Ha a munkatársad pont úgy gondolkodna, ha pont olyan véleményei, elképzelései, döntései lennének, mint neked, akkor ő lenne te. Olyan cége lenne, mint neked!

Szóval hiba abból a feltételezésből kiindulni, hogy egyformán vagyunk „bekötve” ott fenn, a nyakunk felett. Más szoftvereket használunk az elménkben.

De ez nem vigasztal, igaz? Mert akkor most bele kell törődni és rá kell hagyni az emberekre a gyenge teljesítményeket és az ordító hibákat, etikátlanságokat? És most már ezzel együtt kell élni az idők végezetéig?

Nem! Dehogy! Csak ez a fenti gondolat segíthet megmutatni egy másik nézőpontot a munkatársak viselkedésére. Mert minél jobban értjük az ember működését, annál jobban tudjuk kezelni is őket!

Ez pedig vezetőként elengedhetetlen!

Sok-sok cégben szerzett tapasztalatból írom, hogy a munkatársak között van nagyon sok igazán jólelkű, jó szándékú, használható ember.

Meg persze kevésbé jólelkű, kevésbé jó szándékú, kevésbé használható emberek is vannak.

Sőt vannak, akiket valóban nagy hiba volt egyáltalán felvenni vagy nem azonnal kirúgni a cégből. De ez a végső kezelési mód! Ezzel védjük a csoport épeszűbb, termelni akaró, jó szándékú részét is a rombolóktól.

Ám azt kell, hogy mondjam, hogy a munkatársakból sokkal több mindent ki lehet hozni, mint amit egy átlagos földi halandó cégvezető gondol.

hulye_2.jpg

Fontos: Ha a vezető fel tudja venni az ő gondolkodásmódjukat, és ennek köszönhetően az ő nézőpontjukból is látja a dolgokat, már fél sikert elért. Ugyanis akkor tudja a dolgozók realitása szintjén megfogalmazni és megértetni dolgokat, megmutatni a célokat, átadni tudást és feladatokat, ha tud az ő nyelvükön kommunikálni hozzájuk.

Áprilisban tartottam egy kedves ügyfelünknél egy cégen belüli tréninget, ahol az előkészítő beszélgetésen egy Judit nevű vezető a következőt mondta, a munkatársakkal történő sikeres együttműködés alapelveként:

Őszintén, az ő szintjén!

Ez nekem nagyon tetszett! Követendő gondolat! De ahhoz, hogy tudjunk az ő szintjükön kommunikálni velük, meg kell értenünk az ő gondolkodásmódjukat.

Ezért ne abban gondolkodj, ami neked logikus és magától értetődő, hanem arra törekedj, hogy a munkatársak logikájával is érthető és elfogadható legyen az üzeneted.

Akkor fognak majd hatékonyabban és eredményesebben dolgozni, ha ily módon növeled a megértésüket és elfogadásukat az átadott dolgokkal kapcsolatban.

Egy jó tanács a végére:

Végezz néha felmérést, egyfajta piackutatást az embereid körében. Nem kell tudományos alapossággal. De kérdezd ki a véleményüket, javaslataikat egy-egy problémás dologgal vagy egy bevezetendő szabállyal kapcsolatban. Tanulságos szokott lenni. Utána könnyebb lesz úgy megfogalmazni, összeállítani a cég érdekében meghozott szabályokat, intézkedéseket, hogy az ő nézőpontjaikon keresztül is meg tudd mutatni a dolog épeszűségét.

 

►►►►

Ingyenesen letölthetsz egy vállalkozóknak szóló esettanulmány gyűjteményt, számtalan hasznos tanulsággal fűszerezve: Klikk!

Ha szeretnéd a vállalkozásod teljesítményét megnövelni, vagy bármilyen céges kérdés merül fel benned, akkor írj egy emailt a következő címre: gabor.mako@goodwillgroup.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://goodwillgroup.blog.hu/api/trackback/id/tr2112669173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása