Goodwill Group

Goodwill Group

A sikeres vezetők törvényei

2023. február 24. - Goodwill Group

Hát ez egy elég tömör megállapításokat tartalmazó írás lesz….

Lehet, hogy kicsit megosztó is.

Azért mégiscsak igaz dolgok lesznek benne!

   Sok éves szervezési és vállalkozásfejlesztési tapasztalat alapján jónéhány törvényszerűséget figyeltünk meg a vállalkozásokat és azok vezetőit illetően. Ezeket egyszer csokorba is gyűjtöttem és elküldtem egy leendő ügyfelünknek, hogy tisztán lássa, milyen irányelvek mentén működünk.

Nehogy később derüljön ki számára, hogy nem minden általa kijelentett állítással értünk egyet.

Nézzük ezeket a megfigyelésen alapuló törvényszerűségeket:

  •  Nincs olyan jól működő cég, amit ne lehetne még jobban is működtetni.
  • Sok külső tényező befolyásolja egy vállalkozás működését, néha pozitív dolgokat, sokszor nagyon komoly nehézségeket okozva. Mégsem egyformán hatnak ezek a cégekre. Vannak, akik pozitív környezetben is vergődnek, vannak, akik mostoha körülmények között is fejlődnek. Szóval alapvetően házon belül dől el, mit tudunk kihozni a cégünkből.
  • Egy vállalkozás eredményeiért elsősorban a vállalkozás vezetői a felelősek, az eredmények alakulását leginkább ők tudják befolyásolni.
  • Minden cég olyan szinten működik, amilyen szintű cégműködtetési és személyzetkezelési tudással rendelkezik a cég vezetősége.
  • Minden cégben az a terület „fáj” a legjobban, ahonnan leginkább hiányzik a probléma megelőzéséhez vagy megoldásához szükséges tudás. Mert ha a vezetőség tudná, hogy hogyan oldja meg azt a problémát, már megoldotta volna.
  • Ugyanazzal a gondolattal, nézőponttal vagy módszerrel, amit használva létrejött egy probléma, nem lehet kezelni azt a problémát. Fel kell venni egy másik nézőpontot vagy keresni kell egy másik módszert, hogy más eredmények születhessenek.
  • Elsősorban mindig a vezetőkkel kell dolgoznunk az együttműködéseink során, nem a vezetők helyett a nem optimális helyzetek vagy emberek kezelésén. (Bár ilyen is előfordul.) Igaz a mondás: „Ne halat adj, hanem tanítsd meg halászni!”
  • Nem azt kell keresni, hogy a munkatársak mit nem csináltak jól és mi a baj velük, hanem azt, hogy vezetőként mit kellene másképp vagy jobban csinálnunk, hogy a munkatársakkal kevesebb legyen a baj.
  • Sohasem erővel, hanem a kétirányú kommunikáció nagyon tudatos használatával, a közös nézőpontok kialakításával, képzéssel, a megértés és a felelősségvállalási szint növelésével és nem a ráerőltetésével lehet elérni eredményt egy dolgozónál vagy egy vezetőnél.
  • A minden irányban etikus üzleti magatartás (még a NAV-val szemben is) rövid távon lehet, hogy nehezebb, de hosszú távon kifizetődőbb.
  • Ha felismerjük a változtatás szükségességét, nem szabad sok időt beletenni a konkrét lépésekig. Ugyanis minél később lépünk, annál többe kerül!

 És ezek alapján ajánljuk fel most is az együttműködésünket.

 Ez körülbelül a lényeg. 

Ha ezekben a dolgokban nem értünk egyet a partnerjelöltekkel, vagy nem tudjuk betartani / betartatni az ehhez kapcsolódó megállapodásainkat, nem is érdemes az együttműködést erőltetni, mert nem lesz sikeres.

Ezért ha a fentiekkel nagy mértékben nem egyetértő vezetőkkel találkozunk, akkor inkább elegánsan visszavonulót fújunk.

De ha téged ezek nem ijesztettek el, akkor figyelmedbe ajánlom a március 2-i Vállalkozásfejlesztés Mesterfokon Program -unkat!

Itt pont olyan nézőpontokat és ötleteket sorakoztatunk fel, amelyek segítenek a fentiekkel összhangban sikeressé tenni egy vállalkozást!

Barátsággal:

Makó Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://goodwillgroup.blog.hu/api/trackback/id/tr3318057358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása