Goodwill Group

Goodwill Group

A viselkedések fertőzőek! A Tiedét érdemes elkapni?

2017. augusztus 15. - Makó Gábor

A címben szereplő zseniális gondolatot egy Bernard Percy nevű úriembertől vettem kölcsön. Ez most tanulságos lesz!
viselkedes_1.jpg

Állítsuk párhuzamba a szülők és a vezetők szerepét és feladatait.

A szülő szeretné a legtöbbet kihozni a gyerekéből. Szeretné szépre, jóra tanítani. De ahhoz, hogy hiteles legyen a gyermek szemében, neki kell követendő példaként a gyereke előtt állni.

Ha fogmosást vár el a szülő a gyerektől, de ő maga csak minden vasárnap este mos fogat, ne gondolja, hogy a gyerek megérti, hogy neki miért kell naponta többször sikálni a fogait.

Ugyanígy igaz a többi dologra: Ha az apa cigizik, csúnyán beszél, nem köszöni meg anyunak az elé tett finom vacsorát és nem tanul 20 éve semmit, akkor ne lepődjön meg, ha a gyerek szemében nem túl hiteles, mikor nevelni akarja a káros szenvedélyek elkerülésére, az illendő beszédre, a köszönömre, társas kapcsolatokra és a „tanulj fiam, hogy vidd valamire” szöveget nyomja neki.

Most nézd meg a céges példákat! Hát nem ugyanaz van?

A vezető is szeretné a legtöbbet kihozni a csapatából.

De ha a vezetőt egyszer is rajtakapják a kollégák, hogy egy témában nem mondott igazat nekik, vagy egy ügyfélnek, akkor ott lesz a nagy büdös igazolás a többiek számára is, hogy hát ha a főnök is megtette, akkor ez nekik is belefér. Még a vezérrel szemben is.

Ha a főnök

  • a háta mögött lehülyéz egy ügyfelet,
  • késik,
  • nem válaszol meg leveleket,
  • nem hív vissza nem fogadott hívásokat,
  • néhány „bizalmas” munkatárssal pletykálkodik, kibeszél másokat,
  • negatív híreket terjeszt, 
  • ő maga nem tartja be a kiadott szabályokat, akkor megette a fene az egészet.

Mert pont ezek a minták fognak másolódni az adott vállalkozásban.

viselkedes_2.jpg

Hidd el: A viselkedések igenis fertőzőek!

De van ebben valami egészen fantasztikus jó hír is. A pozitív példák is ragadósak!

Az az értékrend, viselkedési mód, kommunikációs szint, ügyfélkezelés, amit egy vezető képvisel, az kezd el meghonosodni, gyökeret ereszteni a cégen belül. És ha ezek igazi értékek, követendő példák a munkatársak számára, akkor az emberek is előbb utóbb elkezdenek így viselkedni.

Vagy aki nagyon kilóg a sorból negatív irányban, az vagy magától megy el, vagy a közösség taszítja ki.

Általános, alapvető igazság: Egy vezető nem tud a saját működési szintje felett álló munkatársi gárdát felépíteni és folyamatosan ott is tartani.

Mert csak olyan szintre tud egy csapatot felhozni, ahol ő maga van. Csak olyan szinten tudnak működni, vagy inkább csak az alatt.

Ezért ha pl. bemegyek egy üzletbe vásárolni, vagy egy cégbe valamilyen ügyet intézni, elég megnéznem a személyzet állapotát, készségességét, hozzáállását.

Tudom, milyen vezető van az élükön.

Mint a játék, kissé átalakítva: „Mutasd a csapatod, megmondom, ki vagy!”

És fordítva is igaz: Megnézem a vezetőt, és tudom, milyen munkatársi állományt fogok ott találni.

Mert bizony azok a fránya viselkedési szokások fertőzőek!

Tanulságok és jó tanácsok:

  1. A sikeres vezető egyik alapvető eszköze a példamutatás.
  2. Amiről legbelül tudja egy vezető, hogy nem oké, ahogy csinálja, ott és abban nem is tud sikeres lenni. És ő sem tudja betartatni.
  3. Úgy hozd meg a döntéseidet vezetőként (vagy szülőként), hogy mielőtt cselekszel, gondold végig: Akarnád-e azt, hogy a munkatársaid (gyerekeid) pont azt és úgy csinálják, ahogy Te készülsz cselekedni?
  4. Ha a 3. kérdésre „NEM” a válaszod, akkor Te se tedd meg!

Zárásként:

Ha vezetőnek tartod magad, de senki nem követ, akkor csak egyszerűen elmentél sétálni. - John C. Maxwell

 

►►►►

Ingyenesen letölthetsz egy vállalkozóknak szóló esettanulmány gyűjteményt, számtalan hasznos tanulsággal fűszerezve: Klikk!

Ha szeretnéd a vállalkozásod teljesítményét megnövelni, vagy bármilyen céges kérdés merül fel benned, akkor írj egy emailt a következő címre: gabor.mako@goodwillgroup.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://goodwillgroup.blog.hu/api/trackback/id/tr9812732526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása