Goodwill Group

Goodwill Group

A legnagyobb közhely és a legnagyobb igazság

2020. február 21. - Makó Gábor

Ha azt kapnád feladatul egy kvízműsorban, hogy néhány perc alatt írj össze annyi közmondást, szólás-mondást, amennyi csak eszedbe jut, biztosan lenne közöttük olyan, amely már közhelyszerűen, elcsépelt módon emlegeti a tanulás szükségességét: „A tudás aranyat ér!”, „Tanulni, tanulni, tanulni!”,  „A tudás hatalom – légy Te a leghatalmasabb!”, „Jó pap holtig tanul.”.

origin.jpg

Ugye, ezekkel sok újat nem mondtam? Mégis, szerinted melyik vállalkozó érti ezt igazán? Megmondom!

Az, aki rendszeresen ő maga is képződik, s eléri, hogy a munkatársai is ugyanezt tegyék! És nem csak a szakmai továbbképzésekre gondolok, hanem főleg a vállalkozói, vezetői ismeretek bővítésére!

Még a válság alatt olvastam valahol:

Magyarországon azoknak a cégeknek közel 80%-a ma is virágzik és fejlődik, akik az átlagosnál többet fektettek innovációba és tudásbázis fejlesztésbe.

Hadd vezessem le néhány lépésben ennek a törvényszerűségét:

  1. Minden cégvezető, cégtulajdonos, aki nem csak egy fantomcéget működtet, vagy pénzmosodának használ egy vállalkozást, meggyőződésem, hogy a lehető legtöbbet akarja kihozni a cégéből. 
  2. Nincs olyan cég, ami 100 %-osan működne. Vagyis nincs olyan cég, ahol ne lehetne további javulást elérni.
  3. Ahhoz, hogy jobb állapotba tudja valaki hozni a cégét, hogy a jelenleginél még hatékonyabb, eredményesebb működésük lehessen, ahhoz valószínűleg több tudással kell rendelkezni a vezetőknek a jelenlegi tudásuknál. Hiszen jelen pillanatban olyan eredményességgel működik a cég, amilyen szintű szervezetműködtetési tudással rendelkeznek a vezetői. Mert ha tudnák jobban csinálni saját erőből, már jobban csinálnák.
  4. Amelyik területén van a legtöbb nehézsége a vezetőnek, azon a területen rendelkezik a legkisebb tudással. Saját tapasztalatunk szerint ezek a területek nem a szakmai területek. A legtöbb kreativitást és magas szintű szakmai tudást a cég termelési területein találunk. Éppen ezért nem is ez okoz nehézséget. Inkább a szervezés, hatékonyság, személyzetkezelés és motiváció, marketing, terjeszkedés, pénzügy, stb. Vagyis a vállalkozás és az ott dolgozó emberek irányítása, működtetése…..
  5. Azok a vezetők, akik ezt igazán felismerik, és az 1. pontban leírtaknak megfelelően gondolkodnak, nekiállnak saját magukat és munkatársaikat magasabb tudásszintre emelni.
  6. És ők tényleg kezdenek kiemelkedni az átlagos vállalkozások tömegéből, mert olyat csinálnak, amit az átlagos vállalkozások nem: rendszeresen, tudatosan képződnek!

Búcsúzóul az én kedvenc idézetem a tanulás fontosságáról:

Ha többet akarsz, neked kell többé válnod! (Jim Rohn)

►►►►

Ingyenesen letölthetsz egy vállalkozóknak szóló esettanulmány gyűjteményt, számtalan hasznos tanulsággal fűszerezve: Klikk!

A bejegyzés trackback címe:

https://goodwillgroup.blog.hu/api/trackback/id/tr7915484916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása