Goodwill Group

Goodwill Group

Nem értem, hogy mit nem lehet megérteni ezen!

2019. október 19. - Makó Gábor

„Hányszor mondjam még, hogy megértsék?” „Vagy ötször mondtam már, mégsem úgy csinálja.” „Nem értem, hogy mit nem lehet megérteni ezen?”

hulye_1.jpeg

Cégvezető partnereinktől nem egyszer, hanem inkább százszor hallottuk ezeket a hol dühös, hol csüggedő, hol értetlenkedő mondatokat, amikor arról beszélnek, hogy a munkatársaknak kiosztott feladatok nem, vagy nem úgy készülnek el, ahogy várták. Vagy egy általuk elmondott, egyszerűnek tűnő szabály vagy utasítás betartása állítja megoldhatatlannak tűnő feladat elé a beosztottakat…

Napjainkban egyre többször kerül elő a neve egy közel 2500 évvel ezelőtt élt kínai nagy hadvezérnek, Szun Ce-nek.

Vállalatvezetők, menedzserek, marketingesek idézik, mert megfigyelhető, hogy ami akkor igaz volt az ő megfogalmazásában háborús körülmények között, az igaz most is, a vállalkozások „csatamezején”.

Lássuk, hogyan vélekedik erről Szun Ce:

Ha a vezényszavak nem világosak, a parancsok pedig nem egyértelműek, az a hadvezér hibája. Ám ha azok már érthetőek, és a katonák mégsem engedelmeskednek, az a tisztek hibája.


Ennek ismeretében vizsgáljuk meg a következő három tényezőt:

  1. Cégünkben mennyire vannak pontosan, egyértelműen kidolgozott irányelvek, írásban is lefektetett működési szabályok? Ennek kidolgozása, kidolgoztatása, jóváhagyása a cégtulajdonos vagy az ügyvezető dolga.
  2. Cégünkben mennyire működik egy olyan tudatos képzési rendszer, ahol az új munkatársakat és a meglévő kollégákat is képezik a céges szabályok ismeretére, betartására, mennyire ellenőrizzük ennek a tudásnak a meglétét? 
    Ez a vezetőség dolga. Elsődlegesen a személyzeti, HR terület vezetőinek a feladata.
  3. Cégünkben mennyire tudjuk elérni, hogy a munkatársak betartsák és betartassák a céges szabályokat, alapvető működési irányelveket? Mennyire vannak motiválttá téve az emberek? Ez - mondanom sem kell - szintén a vezetők feladata.

Ha ezt a három tényezőt nagyító alá tesszük, meg fogjuk találni a levél elején emlegetett problémák okát, amire a cégvezetők panaszkodnak. És ez a probléma nem csak bosszantó és idegesítő, hanem súlyos, milliókban mérhető károkat eredményez a cégnek.

De ha megvan az ok, akkor már könnyű a kezelést is megtalálni.

Tudom, hogy nem tűnik egyszerű feladatnak a céget ilyen tudatosan megszervezni, szabályokat kidolgozni, lefektetni, ezeket a képzési anyagokat összerakni, a cégen belüli oktatást ilyen szintre hozni.

 

De az első sorokban említett problémákkal együtt élni még nehezebb és még többe kerülnek...

►►►►

Ingyenesen letölthetsz egy vállalkozóknak szóló esettanulmány gyűjteményt, számtalan hasznos tanulsággal fűszerezve: Klikk!

A bejegyzés trackback címe:

https://goodwillgroup.blog.hu/api/trackback/id/tr8015234102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása