Goodwill Group

Goodwill Group

Tudod, miért nem hívnak vissza telefonon?

2019. november 20. - Makó Gábor

Jártál már úgy, hogy hívtál valakit telefonon, de nem érted el? Nem ismeretlent, vagy egy idegent. Konkrét ismerőst, ügyfelet, stb., akinek az adatai benne vannak a mobilodban. Szóval nem érted el… Sebaj, majd biztos visszahív… De nem hív vissza.

photo-1516055619834-586f8c75d1de.jpeg


Hívtad újra, megint nincs elérés, nincs visszahívás. Küldtél SMS-t, e-mailt, stb. És semmi válasz. Akár napokig, hetekig.

Ilyen esetben az ember egy jó és sok rossz dologra tud gondolni.

A jó dolog: A hívott fél több hetes tengeren, de legalábbis határon túli utazásra, feltöltődős kalandra utazott, ahol nincs térerő, vagy legalábbis a céges ügyeket teljesen kiiktatja az életéből.

Ez teljesen rendben levő, örömteli dolog. Pihen az illető és majd ha megjön, helyreáll a kommunikáció.

A sok rossz közül néhány lehetséges gondolatot bemutatok neked, ami eszébe jut az embernek. Mert ugye megfigyelted már magadon is, hogy nem feltétlenül pozitív gondolatok jutnak eszedbe a nem válaszoló másik személlyel kapcsolatban?

Mire gondolhat az ember?

  1. Betegség, baleset, haláleset hátráltatja a visszajelzést.
  2. Elveszett a telefonja, és csak vakon csöng valahol 1-2 hete, lenémítva, így nem ér célba az üzenet.
  3. Olyan szintű elhavazottsága van a partnernek, amely már az egészségkárosodás határát súrolja és egyszerűen egyetlen telefonfelvételre vagy visszajelzésre sem futja az erejéből.
  4. A hívott felet nagyon megbántottuk valamivel, valami olyat tettünk vagy mondtunk, amiért nem akar szóba állni velünk.
  5. A hívott félnek van valami mulasztása, károkozása, ártó tette velünk szemben, ezért nem szívesen kommunikál velünk. Ezért nem fogadja a hívást és nem is hív vissza. (Pl. nem fizette ki a számláját az ígért időpontra. Ilyenkor lapít, mint…….. nyuszi a fűben…)
  6. Annyira jelentéktelen szereplők vagyunk a hívott személy életében, hogy egyáltalán nem tartja szükségesnek a megkeresésekre a reagálást, vagyis a kommunikációt feleslegesnek tartja a felénk.
  7. A illető nem is tudja, hogy micsoda ereje és fontossága van a tiszta, pontos, kétirányú kommunikációnak. Ezért nem alkalmazza.

Na, Kedves Olvasó, általában ezek a variációk szoktak lenni. Ettől eltérő eset nagyon ritkán van.

De nézzük tovább. Elemezzük az eseteket.

Jóérzésű ember az 1., 2. esetet nem kívánja az ismerősének. És ha nem is teljesen, de elfogadható a kommunikációs csend abból az irányból.

Ha a 3. pontban leírt dolog az igaz, azon gyorsan változtatni kell, mert arra rámehet az ember egészsége is, meg a cége is. És az sem meggyőző kifogás a nem kommunikálásra.

A 4. pont esetén pedig, ha mi magunk jó szándékúak vagyunk, jó lenne tudni róla, hogy kezelhessük a bajt.

Az 5. pontról lehet, hogy nem tudunk, de az esetek meglepően nagy arányában ez áll a háttérben. Meglepődnél, ha tudnád hányszor….

A 6. pont esetén nézd meg, kivel üzletelsz, vagy kivel vagy kapcsolatban. Ezek, még ha pénzt, megrendelést hoznak is, soha nem stabilak hosszú távon. Csak érdekkapcsolatok. 

Ők azok, akiket csak akkor érsz el, vagy ők akkor keresnek, ha nekik kell valami tőled. 

Ne erőltesd ezeket a kapcsolatokat!

És én tudom, hogy a 7. eset is nagyon gyakran előfordul. Az emberek nem értik és nem alkalmazzák az igazi kommunikációt.

Az üzleti siker, az életben való boldogulás és a kiváló emberi kapcsolatok alapja a kiváló kommunikáció.

smartphones-1440x960.jpg
Ha valakinek nem fogadjuk, nem válaszoljuk meg a kommunikációját, ezzel tényleg azt üzenjük, hogy „nem fontos az üzeneted, tehát Te sem vagy fontos”.

És az, aki ilyen módon elvágja a kommunikációit, az elkezdi magát apránként kirekeszteni egy kommunikációs áramlásból. És el fogják kerülni olyan személyek, információk, kommunikációk, amelyek értékesek lehetnének.

Nem mellesleg még a híre sem jól alakul. Mert az emberek többnyire nem ilyen higgadt, elemző módon gondolják végig, hogy vajon miért nem kapnak visszahívást egy telefonhívásra vagy választ egy e-mailre.

Egyszerűen és gyorsan csak levonják azt a következtetést, hogy nagyképű bunkó az illető, mert hogy válaszra sem méltatta őket….

Ezért a legfontosabb jó tanácsom: Kommunikálj! Adj válaszokat! Hívd vissza a nem fogadott hívásokat! Persze egy mondattal is lezárhatod, hogy „Köszönöm, de nem kérem!”.

De könyörgöm! KOMMUNIKÁLJ!

►►►►

Ingyenesen letölthetsz egy vállalkozóknak szóló esettanulmány gyűjteményt, számtalan hasznos tanulsággal fűszerezve: Klikk!

A bejegyzés trackback címe:

https://goodwillgroup.blog.hu/api/trackback/id/tr6315316544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása